Beiträge von EF-Fisker

    US Trustee ist die Bezeichnug für das Gremium das die Eigentümer der Autos vertritt


    Ich lese hier ab und an das ihr euch an der Frage nach der VIN stört. Es ist ein geschlossenes Forum, niemand interessiert es was ihr für ein Auto habt . Es muss auch ein Fisker Ocean dabei sein und das weist ihr mit der Vin nach.

    Ich krame mal diesen alten Thread raus weil ich einen Beitrag gefunden habe der sich mit abgebrochenen

    Installationsprozessen beschäftigt. Zunächst kopiere ich den text hier im original ein, eine Übersetzung ins

    deutsche scheint mir nicht notwendig, aber in Tips und Tricks ist der gut aufgehoben.



    F THE FISKER OCEAN WON’T CHARGE BECAUSE HV BATTERY IS AT 0%:

    1. Symptom is the HV battery is at 0%, and the light is red on charge port. The dash says fault, contact service.
    2. Your charger won’t work on the HV port at this point.
    3. You will need a 20 amp or BETTER 14 volt battery BOX CHARGER from a hardware store. Any less (trickle, etc) will NOT WORK.
    4. You will ALSO need a LVL 1 EVSE charger set to 8 amps, OR lvl 2 at any amp.
    5. Connect the 12v battery box 20amp+ to your 12v battery.
    6. If LVL 1 EVSE, reduce to 8 amps.
    7. Reduce your ocean charging to 8 amps.
    8. If you have level 2 or 3 then let it rip at 32A, “but keep 12 support going until it’s steady and no alerts.”
    9. Plug in your HIGH VOLTAGE battery charger with the reduced settings.
    10. It should now charge. Let it get at least 20 miles and swap it over to a faster charger.
    11. Once the main battery has 20 miles or better, disconnect 12v and go get it charged up as normal.

    KEEP IT ABOVE 20% for best practice.

    ** In that particular situation at displayed 0% (it’s not actually empty there is a safety net), you want to maximize 12 support before trying to initiate HV charging. Let it charge up a bit while locked then unlock and charge HV if you have a Level 1 then limit the input to 8 amps on the screen to minimize charging errors. If you have level 2 or 3 then let it rip at 32A, but keep 12 support going until its steady and no alerts**

    Another trick is to always keep the drivers seat buckled and if you exit the vehicle keep it in Neutral to ensure the vehicle stays in Ready mode and is supporting 12v. Anything less than 6% HV SOC will initiate a safe state and 12v support will taper off. If you exit the vehicle in park or lock the vehicle, the 12v will eventually die.

    When a parked vehicle running 2.0+ has a dead 12v it’s almost always at 5% HV SOC.

    The trick I mentioned will also keep the rear 110v outlet hot.

    You can even close the door and keep the key in your pocket.

    It will stay in Neutral and Ready until you open the door again.

    If you’re still having issue charging let that 12v charge up for 30 min, then disable HV and disconnect 12v for a reset.

    Enable HV then reconnect 12v, immediately start charging 12v again.

    It will reset and see good voltage, should clear any errors keeping it from charging HV.

    The car really likes 12v and a 2 amp maintainer isn’t going to help.

    DEAD FISKER = 1 of 2 most likely scenarios.

    Scenario 1:

    Key fob functions to get in car when battery tender w/ booster function (>20 amp) placed on 12 volt battery. Trickle chargers do not work as Fisker engineers state this does not revive a dead ocean 12 volt battery - 32 modules attempt to draw power and need a high amp battery charger connected once a high amp charger is connected, the charge port should accept a HV connector to charge the main battery now. Keep the charger connected to 12 volt until main battery is above 10%.

    IMPORTANT: doggie windows may lose calibration after a dead 12v battery, do not attempt Cali mode until a tech at a readership can re-calibrate that module.

    Scenario 2:

    Key fob does not function. Attempt to change fob battery. Key not recognized in car. 12 volt battery good. HV battery good. Rear hatch access possible but alarm sounds. Holding to nfc does not work. **Most likely 2.0 part 3 - the update of the PKC module for your key fob has been interrupted and failed. The fob is now erased and needs a dealership with a technician that has a FAST tool and DSA credentials to re-write the fob.

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    Comments please : Software 2.1


    Error found ? PN to EF-Fisker

    English Version below




    Ein Software Update ist ein Prozess der Störungsfrei beendet werden muß


    Sobald Sie ein neues IOS auf Ihrem iPhone oder Android installieren müssen benötigen Sie

    eine Mindestkapazität Ihres Akkus oder schließen ihn an das Ladegerät an.

    Diesem Beispiel sollte man auch beim Fisker Ocean folgen.


    Fisker ist ein großartiger Promoter und macht riesige Versprechungen, glauben Sie diesen nicht.

    Bei der Installation von OS Version 2.0 werden alle Geräte und Computer in diesem Auto aktiviert, zusätzlich Licht und Ton.

    Dies alles benötigt Strom, er stammt aus der 12-V-Batterie und verbraucht mehr als 350 Watt über 30 Minuten. Nach dieser Zeit ist diese Batterie leer.

    Wenn Sie also ein neues Betriebssystem auf dem Fisker Ocean installieren, schließen Sie ein leistungsstarkes Ladegerät an die 12-V-Batterie an.


    Ein wirklich Leistungsstarkes, als Beispiele möchte hier nennen:


    BLACK+DECKER Bc15BD AEG 97025 Mikroprozessor Batterie Ladegerät LT 20 Ampere


    Es gibt Vorschläge ein Ladekabel mit Steckverbindung unter der Haube nach außen zu legen.

    Diesem Vorschlag folge ich nicht, ich öffne die Vordere Haube, schließe das Ladegerät an und setze mich dann ins Auto, um die Installation zu bestätigen.


    Sehen Sie die Meldung das ein Update ansteht, nicht Reflexartig drauf Los Tippen, nehmt Sie sich die Zeit und stellen Sie ein Ladegerät bereit.

    Haube auf, anklemmen und Dann ... Update starten.


    Die Qualität der 12V Batterie


    Die 12 V Batterie ist labil im Fisker Ocean, 100 Euro für was besseres kann die

    Situation verbessern.


    Die Außenmaße sind entscheidend:

    Height/Höhe: 7 1/2inch / 19,05cm

    Width/Breite: 6 7/8inch / 17,47cm

    Length/Länge: 9 9/16inch / 24,28 cm


    Das bedeutet: Die Baulänge darf 24cm/9 9/16inch nicht überschreiten, und es ist eine

    Blei AGM Batterie !!!


    Produktvorschläge:


    Varta Silver Dynamic 50Ah A9 !! Die ist auch für Elekektroautos konzipiert. Model: 550 901 054 Kapazität: 50 Ah Kaltstartstrom: 540 A Breite: 175 mm Länge: 207 mm Höhe: 190 mm Short Code: A9 UK Code: 012AGM

    https://www.varta-automotive.d…r-dynamic-agm/550-901-054


    Bosch S5 002 Autobatterie 12V 54Ah 530A Artikel-Nr.: 9884397. EAN: 4047023479419. Gewicht: 12,70 kg. Maße: 207 mm x 175 mm x 190 mm (L x B x H)

    https://www.bosch-24.net/p/sta…ah-530a-0092s50020-s5-002

    Review Date 9.7.2024

    Version 1.1

    Überarbeitung durch Ralf Hartmann

    #############################



    A software update is a process that must be completed without interruption


    When you need to install a new IOS on your iPhone or Android, you need a minimum capacity of your battery or connect it to the charger.

    This example should also be followed with the Fisker Ocean.


    Fisker is a great promoter and makes huge promises, don't believe them.

    When installing OS version 2.0, all devices and computers in this car are activated, plus lights and sound.

    All of this requires power, it comes from the 12V battery and consumes more than 350 watts over 30 minutes. After this time, this battery is empty.

    So when you install a new operating system on the Fisker Ocean, connect a powerful charger to the 12V battery.


    A really powerful one, as an example I would like to mention:


    BLACK+DECKER Bc15BD AEG 97025 microprocessor battery charger LT 20 amps


    There are suggestions to put a charging cable with a plug connection under the hood to the outside.

    I don't follow this suggestion, I open the front hood, connect the charger and then sit in the car to confirm the installation.


    If you see the message that an update is pending, don't tap it reflexively, take the time and get a charger ready.

    Open the hood, connect it and then... start the update.



    The quality of the 12V battery


    The 12V battery is unstable in the Fisker Ocean, 100 €/$ for something better could improve the situation.


    The external dimensions are crucial:

    Height: 7 1/2inch / 19.05cm

    Width: 6 7/8inch / 17.47cm

    Length: 9 9/16inch / 24.28 cm


    This means: The overall length must not exceed 24cm/9 9/16inch, and it is a

    lead AGM battery!!!


    Product suggestions:



    Varta Silver Dynamic 50Ah A9!! This is also designed for electric cars.


    Model: 550 901 054

    Capacity: 50 Ah

    Cold start current: 540 A

    Width: 175 mm

    Length: 207 mm

    Height: 190 mm

    Short Code: A9

    UK Code: 012AGM

    https://www.varta-automotive.d…r-dynamic-agm/550-901-054




    Bosch S5 002 car battery 12V 54Ah 530A

    Item no.: 9884397.

    EAN: 4047023479419.

    Weight: 12.70 kg.

    Dimensions: 207 mm x 175 mm x 190 mm (L x W x H)

    https://www.bosch-24.net/p/sta…ah-530a-0092s50020-s5-002


    Review Date 9.7.2024

    Version 1.1

    Revision by Ralf Hartmann







    Hi dug,

    soweit ich verstanden habe soll es eine Aufzeichnung geben, das gibt die Möglichkeit das Ganze zu rekapitulieren.

    Auch ich hatte immer mal wieder den Faden verloren, der NY Anwalt sprach schnell und verschluckte auch Laute.

    Der Logistiker braucht nicht nur Geld sondern auch Halle , Regale und Technik zum Inventarisieren.


    Ein professioneller Distributor also, und es ist nicht Fisker die entscheiden werd den Inhalt der Lager bekommt,

    es ist das Insolvenzgericht.

    So wie die Autos die noch auf Halde stehen, Fisker möchte diese an einen Leasinggeber verkaufen , für läppische 46 Mio.

    Das das hat Gegenwehr, die Anwälte im Board und der Curt, also die Richter wollen wissen warum so billig und warum gibt es keine

    Versteigerung .